• Log in
  • 0

    Geen producten in je winkelmand.

Blog

Op deze blog vind je artikelen waarmee je leert GA4 in te stellen, welke rapporten je moet gebruiken en hoe je data interpreteert en inzichten uit haalt!

Welke alternatieven heb je voor GA4?

apr 11,24

Privacy is een belangrijk onderwerp voor marketeers. Dat is volkomen logisch als je kijkt naar de strengere wetgeving vanuit de EU. Daarom kijken steeds meer websites naar alternatieven voor GA4. Analytics software dat voldoet aan de privacyrichtlijnen en op basis van functionaliteiten te vergelijken is met GA4. Ik vind de meeste Analytics software zeer privacy-vriendelijk zoals het Nederlandse Plausible. Als ik kijk naar de meetmogelijkheden van een Plausible, dan schrik ik toch wel. Voor een ZZP’er is dit een Analytics …

Lees meer

Hoe kies je de juiste events in GA4?

mrt 11,24

Events of in het Nederlands gebeurtenissen is het fundament van je GA4-data. Er zijn talloze events die op je website plaatsvinden, denk aan bekeken pagina’s, het scrollen op je blogs en de aanvragen die via je formulieren binnenkomen. Nu is natuurlijk de vraag: welke events zeggen echt iets over je website resultaten?De ingevulde formulieren zijn natuurlijk een must om te meten, maar welke aanvullende events meet je in GA4? Stap 1. Kies jouw eventcategorieën Allereerst maak je een keuze uit …

Lees meer

Hoe kies je de juiste rapporten in GA4?

mrt 6,24

GA4 heeft gelukkig minder rapporten dan GA3 (Universal), maar toch blijft het belangrijk om een keuze te maken uit de beschikbare rapporten. Want je wilt ten slotte in de rapporten antwoorden krijgen op je belangrijkste vragen. Niet ieder rapport in GA4 is even relevant voor jouw website. Als je geen producten online verkoopt zijn de rapporten inkomsten genereren van weinig toegevoegde waarde. Als je een E-commerce site hebt met vooral éénmalige transacties dan heb je niet zoveel aan het behoud …

Lees meer

Wat heb je nodig om goed te werken met GA4?

feb 27,24

GA4 heeft best een stijgende leercurve zeker als je lang met GA3 (Universal) hebt gewerkt. De interface is volledig anders dan je gewend was, het nieuwe systeem is gebaseerd op basis van events en niet meer op bezoeken zoals je gewend was. Daarnaast zijn sommige statistieken helemaal verdwenen zoals paginawaarde om het succes van je contentinspanningen te meten. GA3 (Universal) was een volledig doorontwikkeld Analytics product, GA4 wordt beter maar bestaat nog maar enkele jaren. Ik zie veel analyse potentieel …

Lees meer

Krijg de GA4-basisbeginselen onder de knie

feb 26,24

Je werkt nu sinds vorig jaar met GA4. Ik kan me voorstellen dat dit wennen is. De hele interface is anders en de meetmethodiek is niet meer hetzelfde. Toch is het belangrijk om ermee te gaan werken want je wilt weten hoe je marketingkanalen en content het doen. Hoe krijg je dit voor elkaar? Leer allereerst de basisbeginselen van GA4. Het grote voordeel van GA4 is dat je het grotendeels in het systeem zelf kunt instellen zonder afhankelijk te zijn …

Lees meer

Wat moet je weten over GA4?

feb 26,24

Je werkt nu dik een half jaar met GA4. Je hoort veel klachten over Google Analytics 4. Wat natuurlijk niet gek is als je bedenkt hoe kort GA4 pas bestaat. Toch hoor ik ook enthousiaste verhalen van gebruikers die het een verademing vinden om ermee te werken. Je hebt namelijk veel minder rapporten waaruit je moet kiezen. Ik vind zelf dat het Google Analytics 4 team een goede prestatie heeft geleverd door zo snel een dergelijk product te lanceren. Ik …

Lees meer
© 2024 GAnalytics - Powered by Maatos